همزمان با شب ولادت امام حسن عسکری(ع)؛

بارگاه منور امام رضا(ع) غرق در نور و شادمانی است

مشهد- همزمان با هفتم ماه ربیع الثانی، شب ولادت امام حسن عسکری(ع) بارگاه منور امام رضا(ع) غرق در نور و شادمانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شب ولادت امام عسکری علیه السلام همه صحن و سرای بارگاه منور رضوی آذین بندی شده است و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.

امشب شهر مشهد مقدس به ویژه حرم مطهر امام رضا ( ع) همزمان با هفتم ماه ربیع الثانی میزبان زائرانی است که گرد هم آمده اند تا این میلاد فرخنده را به پیشگاه ثامن الحجج ( ع) تبریک عرض کنند.

مشهدی ها در چنین شب مبارک و خجسته ای با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت ( ع) شادی و دلدادگی خود را به منصه ظهور می رسانند و سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می کنند.

امشب همزمان با شب میلاد مسعود امام عسکری ( ع) خادمان حرم مطهر در نقاره خانه حضور یافتند و با به صدا درآوردن نقاره ها سالروز ولادت ایشان را شادباش گفتند.

در شب ولادت امام عسکری ( ع) صحن و سرای بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد فرخنده فرزند آن حضرت آذین بندی شده و در زیر انبوه انوار رنگارنگ و باران پاییزی می درخشد و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.

امشب پرچم امامت بر هر بام و در شهر امام رئوف به اهتزاز درآمده است و به یمن طلوع یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت زائران و مجاوران از هر سو به طرف حرم مطهر به حرکت درآمده اند .

هزاران زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا ( ع) با تجمع در رواق ها و صحن های حرم مطهر در زیارت هستند و در همه صحن ها و رواق ها جشن و سرور حاکم است و ذاکران اهل بیت ( ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی مشغول هستند.

همچنین در رواق های مختلف حرم مطهر نیز آئین سخنرانی و مولودی خوانی با محوریت رواق امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

نظرات

captcha